W naszej szkole w ramach innowacji polonistycznej dla klas V działaliśmy intensywnie na rzecz edukacji globalnej. Od marca do początku czerwca nauczycielka uczestnicząca w kursie internetowym CEO zainicjowała i wdrożyła - razem z uczniami - Klub Dobrej Rozmowy.
Celem tego angażującego projektu było stworzenie przestrzeni edukacyjnej do rozwijania u uczniów i uczennic kompetencji obywatelskich, świadomości globalnej i środowiskowej, kompetencji społeczno-antydyskryminacyjnych.
Uczniowie mieli okazję stopniowo uczyć się podejmowania trudnych tematów (bazując na temacie migracji); podjęciu działań na rzeczintegracji edukacyjnej uczniów polskich z uczniami o doświadczeniu migracyjnym (na poziomie klasy i całej szkoły).
Udział w projekcie sprzyjał też budowaniu relacji między uczniami i uczennicami a lokalną społecznością z uwzględnieniem osób o doświadczeniu migracyjnym (np. nauczyciele z naszej szkoły. Był też ważnym elementem realizacji programu profilaktyczno-wychowawczego, nastawionego na wzmocnienie wartości takich jak: szacunek, empatia, integralność, odpowiedzialność, samodzielność i otwartość.
W dniu 2 czerwca br. uczniowie z klas piątych uczestniczyli w spotkaniu online z Huseyinem -tureckim poetą, dziennikarzem i działaczem na rzecz praw człowieka, pokoju i dialogu międzykulturowego, który od kilku lat mieszka i studiuje w Polsce.
Po wysłuchaniu opowieści naszego gościa, była możliwość sprawdzenia swojej wiedzy w oraz zadawania różnych pytań. Nasi uczniowie chętnie pytali Huseyina o różne sprawy związane z doświadczeniem migracji, o podobieństwa i różnice w życiu na terenie Polski i Turcji, o religię, o turecką i polską kuchnię, literaturę i różne inne sprawy.
To było dla nas wszystkich bardzo miłe i niezwykle cenne doświadczenie.