Świetlica jest czynna w dni nauki szkolnej od 10:00 do 17:00
- Świetlica szkolna jest miejscem wychowania pozalekcyjnego przeznaczona dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej, którzy muszą dłużej przebywać w szkole ze względu na czas pracy swoich rodziców.
- Celem głównym świetlicy szkolnej jest zapewnienie dzieciom zorganizowanej opieki wychowawczej, pomoc w nauce, zapewnienie warunków do rekreacji, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień.
- Świetlica jest integralną częścią szkoły. W swojej działalności realizuje cele i zadania szkoły, ze szczególnym uwzględnieniem treści i działań wychowawczo – opiekuńczych przyjętych w planie pracy oraz w programie profilaktyczno - wychowawczym szkoły.
- Podstawowym zadaniem świetlicy jest zapewnienie dzieciom, stosownie do potrzeb i możliwości, zorganizowanej opieki i wychowania pozalekcyjnego, rozwoju ich zainteresowań, uzdolnień, umiejętności oraz zaspokojenia kontaktów w grupie rówieśniczej.
- Zadania w świetlicy realizowane są według programu pracy świetlicy opracowanego w oparciu o koncepcję pracy szkoły oraz zgodnie z ramowym rozkładem dnia.
- Nadzór nad pracą świetlicy sprawuje dyrektor szkoły.
- Świetlica mieści się w sali na piętrze.
- Zajęcia mogą odbywać się w innych miejscach niż sale świetlicowe.
- Każdy wychowanek świetlicy jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu świetlicy.
Do zadań świetlicy należy w szczególności :
- Wdrażanie dzieci do zabawy z zachowaniem zasad wspólnej współpracy w zespole.
- Tworzenie warunków do kształtowania zachowań sprzyjających zdrowiu i bezpieczeństwu.
- Propagowanie aktywnych form spędzania czasu wolnego.
- Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody, rozumienie konieczności dbania o środowisko przyrodnicze.
- Rozwijanie aktywności twórczej i wyobraźni poprzez różne formy działalności artystycznej.
- Kształtowanie postaw patriotycznych.
- Organizowanie zajęć mających na celu rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz zajęć integrujących grupę.
- Organizowanie pomocy w nauce, tworzenie warunków do nauki własnej ,przyzwyczajanie do samodzielnej pracy umysłowej.
- Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za mienie cudze i własne.
- Rozwijanie poczucia opiekuńczości w stosunku do młodszych i słabszych oraz szacunku do ludzi starszych i niepełnosprawnych.
- Rozwijanie samodzielności i samorządności oraz społecznej aktywności.
- Kształtowanie nawyków kultury życia codziennego.