Z pozoru to rzecz oczywista, ale jednak warta przypomnienia, że w naszej szkole nauka o mowie ojczystej i pisanej poprawnej polszczyźnie jest źródłem wielu ciekawych i – nie ma co ukrywać – radosnych przeżyć praktycznie każdego dnia.
Z entuzjazmem dołączyliśmy do Kampanii społecznej DLA POPRAWNEJ POLSZCZYZNY i realizujemy jej kolejne punkty.
Naturalnie uczciliśmy też Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, który wypadał 21 lutego. Tego dnia uczniowie klas IV-VII poznali na lekcjach języka polskiego okoliczności ustanowienia tego święta i wspólnie zaproponowali różne sposoby jego obchodzenia. Najważniejsze jest jednak to, że sami doszli do wniosku, że to sprawa zbyt ważna, by jej świętowanie miało ograniczać się tylko do wskazanej wyżej daty. Po prostu, czasem obchodzimy je razem ze Światowym Dniem Poezji (21 marca), Światowym Dniem Teatru (27 marca), czy też Międzynarodowym Dniem Książki dla Dzieci (2 kwietnia).
W czasie codziennych lekcji języka polskiego, ale też w wolnych chwilach, chętnie sięgamy po wartościowe i ciekawe lektury spoza kanonu obowiązkowego - jak np. „Pamiętnik Blumki” czy „Kosmita”.
Nasze panie bibliotekarki zadbały, by w szkole nie brakowało interesujących książek, uczniowie mogą też zawsze liczyć na pomoc w wyborze odpowiedniej lektury. Tak będzie też przy okazji akcji „Piknik z książką”, w której weźmiemy udział już niebawem.
Niedawno udało nam się zorganizować na boisku szkolnym zaproponowany przez uczniów wyścig polskich liter (bezapelacyjnie wygrała litera Ł!), ale wciąż wiele pomysłów czeka na realizację. Dlatego zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy i nauki, bo u nas święto języka polskiego jest co dzień!:)
Osoby, które mają odwagę i chęci, by napisać „rodzinne dyktando” w dniu 19 kwietnia br. proszone są o kontakt za pośrednictwem MS Teams z p. Emilią Ochmańską do dnia 15.04.br.
Poniżej lista innych pomysłów do zrealizowania:
1. Przystanek ortograficzny.
2. Galeria chmur wyrazowych z najpiękniejszymi polskimi słowami.
3. Przygotowanie scenariusza ciekawej lekcji języka polskiego, którą uczniowie chcieliby sami poprowadzić.
4. Przygotowanie gier planszowych z ciekawostkami o języku polskim.
5. Pisanie lub recytowanie wierszy o języku polskim.
6. Kalambury o polskich przysłowiach.
7. Konkurs opowiadania polskich legend.
8. Konkurs wymawiania łamańców językowych.
9. Śpiewanie piosenek o języku ojczystym.
Oczywiście bardzo mile widziane będą również propozycje, dotyczące języka ojczystego naszych gości z Ukrainy.
Zapraszamy wszystkich - uczniów wraz z rodzinami - do wspólnej nauki i zabawy!